Een sterk bedrijf leunt op een de principes van een goed design en concept. Heel wat kleinere en beginnende ondernemingen onderschatten de kracht van een goede huisstijl. De kern van hun bedrijf is de dienst of het product dat ze aanbieden. Maar het oog wilt ook wat.
Wist je dat negen bedrijven op tien al een eerste keuze heeft gemaakt nog voor ze de voor- en nadelen van jouw product of dienst hebben ontdekt? Geef toe, een gerechtje dat er niet echt uitziet nodigt ook niet meteen uit om er van te proeven. Een slecht opgemaakte CV gaat vaak rechtstreeks de vuilbak in. Een eerste indruk maak je maar één keer, en die kan maar best professioneel zijn.
Een goed design & concept mogen niet aanvoelen als een kost, maar moet een meerwaarde voor het bedrijf zijn dat zichzelf terugverdient. Je logo ga je uiteraard niet verkopen, maar een goed design zal er wel voor zorgen dat je meer zal verkopen. Maar blijf niet bij enkel een logo, want dat hebben al jouw concurrent ook wel natuurlijk.
Een volledige set aan stationary designs onderscheidt een professional meteen van de amateurs. Die stationary designs kunnen ook best eenzelfde stijl bevatten, dat heet een huisstijl. Een huisstijl zijn alle regeltjes en details die al jouw grafisch werk dienen te bevatten. Denk maar aan de kleurkeuze, maar ook de hoeveelheid ruimte er minimaal tussen jouw logo en andere zaken dient te zitten om de aandacht correct te verdelen.
Wil je het helemaal goed doen? Dan begin je al van bij het concept. Of het nu gaat om een product, of een volledig bedrijf, elk detail kan een eigen concept hebben. Denk bijvoorbeeld maar even aan bedrijven als Coca Cola Company, die een duidelijke concept voor het geheel hebben, maar ook een concept per product. Een colaflesje is niet zomaar een flesje. Er werd lang en goed nagedacht over de perfecte vrouwelijke vorm van het flesje. Een bewijs van hoe niet enkel het product zelf belangrijk is, maar ook het design rond het drankje. En de groene kleur voor Coca Cola Life is ook geen toeval, waarom zou jij jouw bedrijf of product dan wel aan het toeval overlaten?
Wacht dus niet langer en begin jouw succesverhaal nu!