Software Development

Software op maat van jouw bedrijf.

Websites

Jouw digitale webstek in een mum van tijd.

Design & Concept

Creëer een professionele uitstraling.

Marketing & Sales

Verhoog jouw return on investment.

Software Development

Maatsoftware volgens jouw wensen.

Bedrijven willen groeien, maar tegelijkertijd ook financieel sterker worden. Kortom, optimaliseren van bedrijfsprocessen is een belangrijke pijlen in de 21e eeuw en daar is maatsoftware een belangrijke troef in.

Wil jij al geruime tijd een project uitbouwen, maar heb je daar niet de correcte resources voor? Dan helpt Digital Competitive jou om jouw dromen te realiseren.

Maar ook als je reeds beschikt over een eigen professioneel team kunnen wij jouw team versterken met onze knowhow. Digital Competitive biedt jou de juiste medewerker aan om jouw team te versterken.

Backend development in .NET

Digital Competitive is gespecialiseerd in .NET. Wij ondersteunen jouw projecten zowel voor .NET Framework als voor .NET Core.

Database verwerking

Bij maatsoftware hoort vaak ook data. Data kan verwerkt worden op verschillende manieren. Een vaak gekozen optie zijn relationele databases, waarbij wij uw team versterken op vlak van MySQL, MsSQL en Oracle PL/SQL.

Object Relational Mapping

Data verwerken werkt in verschillende stappen. Vanuit de relationele database dient de data te worden aangeboden aan de backend software. Hiervoor maken we gebruik van ORM’s zoals Entity Framework en LINQ.

Professional Scrum Master

Beschikt jouw onderneming reeds over een team developers, maar wil je graag de agile manier van werken van de scrum methodologie toepassen binnen jouw bedrijf? Wij bieden jou de perfecte Scrum Master in het bezit van het officieel certificaat.

Websites

Jouw digitale locatie waarop bezoekers alles over jouw business te weten komen.

Een website is al bijna niet meer uit ons leven weg te denken. Het internet is onze tweede natuur geworden. Toch hebben veel bedrijven nog steeds een verouderde website.

Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die regelmatig investeren in digitale vernieuwingen de meest succesvolle zijn. Dat bleek nog maar eens tijdens de wereldwijde corona-crisis, waarbij digitalisering het nieuwe normaal werd.

Mensen werken van thuis uit, maar ook klanten bezoeken jou vanuit hun eigen locatie. In enkele minuten bekijk én vergelijk je tal van producten bij verschillende bedrijven. Zo makkelijk was het nog nooit.

En de kostprijs? Die valt behoorlijk mee in vergelijking met de alternatieven. Kwalitatieve webspace waar je jouw website op host is een heel stuk goedkoper dan de huur van een winkelpand, de domeinnaam om deze te bereiken is een peulschil in vergelijking met het kadastraal inkomen dat bij jouw adres hoort. En de website? Die heb je in verschillende categorieën, maar ook jouw winkelpand blijft niet leeg, toch?

Kortom, de reële locatie wordt steeds vaker vervangen door een digitale locatie, en dat loont!

Onepagers

Al jouw bedrijfsinformatie op één overzichtelijke pagina, perfect voor kleinere bedrijven en zelfstandigen.

Multipagers

Traditionele websites bestaande uit een homepagina, een contactpagina en vaak nog extra pagina’s als diensten, portfolio’s, over ons pagina’s en veel meer.

Landingspages

De perfecte tool voor jouw marketing is een landingspage. Voor de lancering van een nieuw product zet je aan de hand van een landingspagina de spotlights meteen correct. Ook voor inschrijving voor evenementen of zelfs jouw wekelijkse nieuwsbrief is de kracht van een landingspagina ongeëvenaard.

Webshops

Online shopping is de nieuwe verkoopstrend van de laatste jaren. Een trend die nog steeds elk jaar verder stijgt. Niet onlogisch als je weet dat je bereik vele malen groter is dan met een lokale winkel én de kosten voor een webshop vele malen lager liggen dan het huren van een pand en aankopen van al het bijhorende materiaal.

Webhosting

Om jouw website bereikbaar te maken voor jouw bezoekers heb je natuurlijk ook webhosting nodig, dit is een locatie op een server, een plaatsje op het internet waar men jou kan bezoeken. Net zoals je een winkelpand kan huren, kan je ook bij ons jouw eigen webstek huren. Ook voor de daarbij horende domeinnaam, jouw adres waarop men jou kan vinden, kan je bij Digital Competitive terecht.

Design & Concept

Een beeld zegt meer dan duizend woorden!

Een sterk bedrijf leunt op een de principes van een goed design en concept. Heel wat kleinere en beginnende ondernemingen onderschatten de kracht van een goede huisstijl. De kern van hun bedrijf is de dienst of het product dat ze aanbieden. Maar het oog wilt ook wat.

Wist je dat negen bedrijven op tien al een eerste keuze heeft gemaakt nog voor ze de voor- en nadelen van jouw product of dienst hebben ontdekt? Geef toe, een gerechtje dat er niet echt uitziet nodigt ook niet meteen uit om er van te proeven. Een slecht opgemaakte CV gaat vaak rechtstreeks de vuilbak in. Een eerste indruk maak je maar één keer, en die kan maar best professioneel zijn.

Een goed design & concept mogen niet aanvoelen als een kost, maar moet een meerwaarde voor het bedrijf zijn dat zichzelf terugverdient. Je logo ga je uiteraard niet verkopen, maar een goed design zal er wel voor zorgen dat je meer zal verkopen. Maar blijf niet bij enkel een logo, want dat hebben al jouw concurrent ook wel natuurlijk.

Een volledige set aan stationary designs onderscheidt een professional meteen van de amateurs. Die stationary designs kunnen ook best eenzelfde stijl bevatten, dat heet een huisstijl. Een huisstijl zijn alle regeltjes en details die al jouw grafisch werk dienen te bevatten. Denk maar aan de kleurkeuze, maar ook de hoeveelheid ruimte er minimaal tussen jouw logo en andere zaken dient te zitten om de aandacht correct te verdelen.

Wil je het helemaal goed doen? Dan begin je al van bij het concept. Of het nu gaat om een product, of een volledig bedrijf, elk detail kan een eigen concept hebben. Denk bijvoorbeeld maar even aan bedrijven als Coca Cola Company, die een duidelijke concept voor het geheel hebben, maar ook een concept per product. Een colaflesje is niet zomaar een flesje. Er werd lang en goed nagedacht over de perfecte vrouwelijke vorm van het flesje. Een bewijs van hoe niet enkel het product zelf belangrijk is, maar ook het design rond het drankje. En de groene kleur voor Coca Cola Life is ook geen toeval, waarom zou jij jouw bedrijf of product dan wel aan het toeval overlaten?

 

Wacht dus niet langer en begin jouw succesverhaal nu!

Concept

Veel startups hebben het moeilijk om hun concept echt vorm te geven. Een nieuw bedrijf, een nieuw merk, een nieuw product. Het vergt inspanningen om alles correct over te brengen. Maar vooral, jouw concept is het centrum van jouw hele onderneming. Ook al jouw grafische benodigdheden starten rond een goed concept.

Huisstijl

Eenmaal jouw concept op punt staat, kan je verder werken aan een huisstijl, jouw corporate identity. In één oogwenk herken je het bedrijf of het product. Voor startups is het vaak nog even zoeken, maar het gebrek aan bekendheid start voor de meeste bedrijven aan het missen van een (goede) huisstijl. Jouw huisstijl beschrijft hoe alle grafische zaken er uit zullen zien. Welke kleuren worden gebruikt? Welk lettertype? Dit zorgt voor eenvoud en eenvoud zorgt voor herkenning bij jouw klanten.

Logo

Het paradepaardje als het gaat om branding. Jouw logo zorgt voor herkendbaarheid en is jouw eerste uitstalraam van de huisstijl.

Brochures

Verwerk je huisstijl en jouw eigen brochures! De ideale tool op beurzen, maar ook om zomaar rond te delen!

Visitekaartjes

Als je contacten wil leggen met potentiële klanten, dan is een visitekaartje een onderdeel van jouw huisstijl dat niet kan ontbreken.

Blocknotes

Een meeting met een klant en daar zit je dan met een neutrale schrijfblok. Of erger nog, die van een ander bedrijf die je toevallig cadeau kreeg. Het zal je maar overkomen. Jouw eigen schrijfblokken in een professioneel design, dat is de eerste stap om jouw lead te overtuigen, want het komt meteen een stuk professioneler over, en dat geeft vertrouwen!

Folders

De deal is rond met je nieuwe klant? Super! Maar je wil de klant ook tevreden houden, en dat begint… meteen! Geef jouw klant de nodige documentatie, het kopietje van het contract of zelfs een kleine attentie als een aankoopbon. Maar doe het in stijl met jouw persoonlijke vouwmappen!

Banners

Jouw eigen beursstand? Of sponsor je een lokaal sportteam? Een roll-up banner is een ideaal gereedschap voor zulke gelegenheden. En nadien? Dan staan ze perfect in jouw inkom of in de meetingruimtes. Zorg ervoor dat potentiële klanten je zien!

Marketing & Sales

De gemiddelde persoon herkent een bedrijf of product pas als die het op minimaal drie verschillende locaties zag terugkomen.

Marketing boost jouw sales, dat is algemeen geweten. Maar weet je ook waarom? Het is heel belangrijk om precies te weten wat je aan het doen bent en welke resultaten je kan verwachten. Vaak horen we van klanten dat ze een marketingcampagne hadden uitgevoerd, maar dat deze niet het verwachtte resultaat gaf. Dit kan aan verschillende zaken liggen. Soms werd de campagne wel goed uitgevoerd, maar werd gewoon de verkeerde methodiek gebruikt.

Het is dan ook niet onlogisch dat veel bedrijven marketing aanzien als een kost. Maar correct gebruik ervan zal jouw bedrijf nog winstgevender maken! Is het verschil tussen Marketing Above The Line en Marketing Below The Line voor jou Chinees? Geen probleem, wij begeleiden jou door het volledige traject en sturen bij waar nodig.

Copywriting

Schrijven is kunst. Of het nu boeken zijn, muziek, of website teksten, elke vorm van schrijven heeft eigen aandachtspunten. Voor webteksten komt daar nog een extra moeilijkheid bij kijken: niet enkel moet jouw tekst leesbaar zijn voor bezoekers, maar ook een robot moet moeiteloos doorheen jouw teksten kunnen gaan. Enkele jaren geleden leek het nog science fiction dat een robot zou kunnen lezen, maar vandaag de dag heeft elke zoekmachine als Google en Bing een eigen mechanisme dat door jouw website gaat, op zoek naar de belangrijkste content om jou de correcte plaats in hun ranking te geven.

SEO - Search Engine Optimization

Naast het schrijven van de perfecte tekst zijn er ook nog andere manieren om hoger te scoren op zoekmachines. Functionele SEO, ook wel bekend als Search Engine Optimization, waarbij je de zoekmachines een handje helpt om zo vlot mogelijk door jouw website heen te gaan en zo jouw score te verhogen.

SEA - Search Engine Advertising

Met copywriting en SEO kom je al een eind ver. Maar soms wil je net dat tikkeltje meer. Of misschien wil je wel vindbaar worden op een zéér populaire zoekterm. Dan bestaan er ook betalende opties in de vorm van reclame. Een goede marketeer zal met jou de ideale manier van Search Engine Advertising onderzoeken en opzetten.

SMA - Social Media Advertising

Reclame op zoekmachine’s zijn handig, maar gemiddeld spenderen mensen twee en een half uur per dag aan Social Media. Meer dan 60% van de wereldbevolking geeft aan zelfs continue verbonden te zijn met hun digitale profiel. Correct gebruik van deze tools is dan ook een zéér grote meerwaarde voor jouw marketingstrategie.

Analytics

Marketing is één ding, maar je wil er ook return on investment uithalen. Deze ROI kan je terugvinden door het verwerken van allerhande gegevens die jouw website kan genereren. Investeer dus niet in het wilde weg, maar volg je resultaten op met een professionele analist.

Marketing Automation

Marketing is lang een tijdsintensief gebeuren geweest. Je wil je klanten bedanken voor hun bezoekje, of je nodigt hen uit voor een volgende afspraak. Misschien wil je wel bij aankomst enkele instructies meegeven aan je bezoekers. En dit alles kan je volledig automatiseren!

TESTIMONIALS

Heb je een project voor ons?

Let’s connect!

Bel ons voor specifieke opdrachten!

09 274 05 00