Copywriting en SEO

Search Engine Optimization, het is één van de meest bekende woorden van de 21e eeuw. Maar wat houdt het exact in. Velen omschrijven het als "de vindbaarheid in Google", maar het is veel meer dan dat. Google is dan misschien wel de bekendste, maar zeker niet de enige, want wereldwijd zijn er duizenden zoekmachines met elk van hen een eigen doelpubliek.

Het is dus belangrijk, dat je je niet enkel focust op het verhogen van je zoektermen in Google, maar wel op het versterken van de vindbaarheid in het algemeen. Copywriting is daar een belangrijk voorbeeld van. Je herschrijft je content naar optimalere teksten waar sneller op gezocht zal worden. Maar net zo goed dien je ook de programmeercode te verbeteren.

Er zijn dan ook verschillende manieren om jouw website sterker te plaatsen in zoekmachines. Zo heb je een directe aanpak, die jouw website veel sterker laat scoren op bepaalde zoekmachines. Dit zijn vaak slechts tijdelijke boosts die enkele maanden na het einde van een contract geleidelijk aan weer wegebben. Anderzijds zijn er ook de methodes op lange termijn. Deze focussen niet op een directe stijging van de website, maar wel op een hogere potentiële ranking. Deze methodes bieden geen sluitende garantie op een eerste plaats op de zoekmachines, maar verhogen wel jouw marktwaarde binnen de zoektermen. Door een combinatie van verschillende methodes door te voeren, bekom je een eindresultaat met een vrijwel directe meetbaarheid en de garantie dat jouw positie in de zoekmachines langer zal behouden worden.